Cellprovtagning

Jag då har man gjort sitt första cellprov då. Jag som hoppades på få slippa i och med min graviditet men hade jag bara varit tre veckor till gången så hade jag inte behövt. Men dumt att skuta på saker så var väl lika bra att få gjort de idag.

Men usch va obehagligt de är att behöva ta av sig och vresa inför en vilt främmande människa. Inte alls kul. Känner sig så naken, exposed och rädd. Tur att de bara är var trejde år. Men kommer ju  bli mer vresande när de är dags att föda barn. Hoppas jag känner mig lite mer bekväm med de då, för nu började jag nästan gråta. Tror väl kanske att än inte tänker lika mycket på de när man ska klämma ut ett barn, kanske är lite mer fokus på smärta och att faktiskt se till att få ut de lilla livet. Men tycker allt att de är lite orättvist att vi kvinnort förutom att ha mens, också ska vara tvugna att ta massa prover och vresa (frivilligt men dumt om man inte gör de) så ska vi behöva föda barn (som viserligen är något helt fantastiskt) och sen kommer klimakteriet. Hmm inte något rättvisa i Guds skapelse.

Nu lyckades jag kläma in Gud också. Ja vist är jag troedne men ibland undrar jag om Gud inte är för jämliket. Någon rättvisa tycker jag de borde vara. Men Herren hade väl en mening med de också. Va vet jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0