Konstigt speciellt

Idag fick min pappa reda på att jag var gravid. Det känns konstigt men vädligt speciellt att ha berättat för honom. Det var inte riktigt planerat och berätta. Har dragit mig för att berätta för pappa mycket för att våran relation inte har varit den bästa och vi inte direkt stått  varandra nära sedan jag var väldigt liten. Sedan är hans syn på livet inte riktigt den samma som min vilket gjorde att jag inte viste hur han reaktion skulle bli. Kanske har mycket fördomar om min pappa och byggt upp en bild av honom som kanske inte helt stämmer pga att våran tidigare anstängda relation. Men hande nog alltid lite fel.

Vilket fall var alltså inte tanken att berätta idag. Skulle bara ringa och gratta pappa på sin födelsedag. Helt vanligt grattis lite småprat och så hej då. Men så när vi pratat lite granna och samtalet började avrundas så kommer frågan.
- Hur är de i livet annars då? Inga barn på gång eller så?
Va tänkte ja?! Vart kom den frågan ifrån?! Inte direkt så att jag prata barn med pappa.
Men när frågan kom så kändes de som lite granna att de är nu eller aldrig så jag sa:
- Ja nu när du frågar så är de kanske så att jag kanske är lite gravid! =O

Pappa lätt faktiskt uppriktigt glad men frågan kom ändå som jag förväntade mig då pengar är viktigt förr far min om jag i alla fall skulle hinna klart med skolan innan ungen ploppade ut? :P inte förvånad över frågan. Känns skönt att pappa vet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0