6+0

Nu har jag gått sex fulla veckor och har nu på allvar börjat förstå att om allt går som de ska ska jag bli mamma i september. Jag och min kärlek ska få en liten skatt att värna och älska.

Har mått ganska illa den senaste veckan, de kommer och går med när de kommer, så är det ordentligt. Är lite jobbigt för är sådant där diffust illamående som ligger där och bara är jobbigt. Känns som att hade jag kräkts så hade de släppt nu är de bara jobbigt. Sedan har  känt mig sjukt trött vissa dagar och stensomnat när jag kommer hem. Men de hör till har jag hört. Är ändå glad när jag känner något för vissa dagar känner jag inget och då känns de så overkligt. Har gjort sammanlagt 3 graviditets test och alla är positiva men när man inte känner något så bli i alla fall jag nojig.

Idag har jag i alla fall ringt MVC och ska dit för att ta prover på måndag. Barnmorskan frågade mig om någon i min släkt hade några sjukdomar och i den härvan nämdes också MF och de stack till i magen. Vet inte vad jag skulle göra om de hände, finns ju alltid en risk men hoppas ju på att allt ska gå som de ska. Vill verkligen detta och längtar så efter att få bli en egen liten familj =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0