Förhöjda sköldkörtel värden

Var och tog prover igår på MVC. De togs bland annat sköldkörtelprov och de sa att de skulle ringa tillbaka redan idag om de var något som behövde åtgärdas, så när ingen ringt under dagen så pustade de jag ut. Men, klockan halv fem ringde barnmorskan och sa att mina sköldkörtel världen var förhöjda vilket kan leda till att jag måste börja äta Levaxin. Ska ta ett nytt prov på torsdag och är de också förhöjt så blir de medicin igen. Typiskt, hinner knappt bli av med gamla medicinen innan de är dags för nya. Men gör allt för att min skatt ska må bra. Hellre medicin än att beben ska må dåligt.

Så vad innebär de då att sköldkörtelvärdena är förhöjda. Jo de kan tyda på att sköldkörteln producerar för lite hormon vilket kan skada fostrets tillväxt, kan skada den intelektuella utvecklingen hos fostrett och också leda till b.la högt blodtryck under graviditeten. Så är de förhöjda värden på torsdag också blir de levaxin för hela slanten.

Typiskt bara att de ska behöva sticka igen jag som verkligen Avskyr att bli stucken, fast så är de. Ibland får man utstå sånt än inte gillar.  Och allt är ju för våran lilla skatt. Allt för dig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0