Huggande smärta

Idag på  jobbet fick jag den där huggande smärtan i magen. Kunde inte riktigt stå upprätt och de släppte inte på typ 20 minuter. Min första tanke var att nu är de kört, men när smärtan släppte så blev oron lite mindre. Har ju inte kommit några blödningra och mår annars som innan. Fast är alltid lite orolig ändå att de ska vara ett MF på G, men försöker koppla bort de och tänka positivt.

Imorgon ska jag ta nya prover och hoppas då att sköldkörtelprovet ser bättre ut, för de är faktiskt så att höga sköldkörtelvärlden kan öka risken för missfall. Så de gör ju att oron känns ännu mer för att jag vet att de var förhöjda sist. Känner just nu att jag hade velat börja med medicin igår, för då vet jag i alla fall att jag gjort vad jag kunnaat i fall de skulle hända något. För är helt inställdd på att de blir till att äta levaxin nu...

Bortsätt från morgonens tumult har de varit en bra dag. Kan ju bero på att tröttheten slog ut mig redan vid 20 igår kväll så fick ändå sova mer än vanligt. Fast trött var jag ändå. 

Idag fick jag också veta att jag får ett vick på avdelningen fram till sista december, så frågan är hur vi nu kommer göra med föräldraledighet om de nu blir aktuellt. Vill ju gärna vara hemma, men kanske blir de så att kärleken får bli hemma först?! Människor runt omkring lär väl säkert ha åsikter om de, men då får dem ha det. För Bebin kan få bröstmjölk ändå så får jag amma när jag är hemma så fall, och pumpa annars. Helt okej för mig. Så ska försöka bry mig mindre om var andra tycker om de blir så...

Kommentarer
Postat av: filippa

Huggen hör ju till och det vet du ju. Inte så trevliga kanske men det är senor och ligament som flyttar på sig till fördel för din växande livmoder ^^ för den växer :D



Det där med mjölk är ju inget måste. För många tar det några veckor ända upp till ett par månader att få igång produktionen. Men det är ju ett tag kvar och inget du behöver fundera på nu! Det vet du ju! Försök att inte stressa upp dig... Det blir bra!

2012-01-18 @ 20:22:33
URL: http://min.-lilla-siri.bloggplatsen.se
Postat av: Tove Lantz

Den där smärtan hade jag också i början, vaknade mitt i natten och hade fruktansvärda smärtor som gjorde att jag inte kunde somna om. Var hemskt. Men är nu i vecka 20 och mår toppen, lillen i magen mår också bra!

2012-01-26 @ 12:02:57
URL: http://lillalivetimagen.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad innebär MF??

2012-03-02 @ 17:52:50
Postat av: Anonym

MF betyder miss fall. Lite skadad av alla förkortningar som används över allt

2012-03-02 @ 18:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0