trött, trött och trött v7+2

De senaste dagarna har speglats av trötthet rakt igenom. Har jobbat men att ta sig upp på morgonen har varit en utmaning och direkat när jag kommit hem från jobbet har jag totalt däckat. Igår blev de till och med en tupplur på lunchen, men de var mest för att ta mig igenom smärtan från de där dumma ligamenten som väljer att bråka med mig på jobbet. H*lvete var ont de gör.

Har ingen vidare matlust heller tanken på mat gör mig illamående och lukten av mat lika så. Smörgåsar, gurka och kex går ner och imellan åt mannagrynsgrött allt annat gör mig bara kväljningar. Än av de underbara sakerna med att vara gravid. Skatten gör sig i alla fall till känna på detta viset ^^. Är föresten i vecka åtta nu v7+2 närmare bestämt. Spännande är de och tiden går men vecka 12 känns fortfarande väldigt avlägset.

Försöker nu bara att inte hamna i missfallshysterin som verkar råda hos många innan vecka tolv. Svårare än vad jag trodde är de att inte ryckas med i det där, vissa dagar totalmisslyckas jag. Men saken är den att jag borde njuta istället och vara glad för att jag har en liten skatt i min mage och inte tänka på att den kan lämna oss. De är vårt kärleksbarn och händer de så händer de. Så ska nu bara försöka glädjas och njuta. (Vet allt att dagar av hysteri kommer dyka upp igen :P)

Kommentarer
Postat av: filippa

229 dagar... oj vad det känns osm igår man tittade på de där dagarna... Men njut för snart är dom förbi SWOSCH!!! <3<3<3

2012-01-22 @ 14:43:26
URL: http://min.-lilla-siri.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0