varmkorv med bröd vinner

Igår lyckades jag för första gången på en vecka få ner något annat i magen än mannagrynsgröt eller smörgås. Och de blev grillkorv med bröd, rostad lök och pulvermos. Så himla gott var det. Tror dock att de kanske var en engångssföretelse :P för idag mår jag lika pyton som innan, och bara doften av mat får mig att kvälja. Men ett mål lagad mat i veckan räcker för mig. Dock så visar vågen -2kg men kanske bara bra så har jag fler kilon till godo när beben börjar växa på riktigt. För i ärlighetens namn så hoppas jag att vågen inte visar för många kilon upp, för har redan för många kilon på kroppen redan. Men de reder sig nog får väl bara se till att kämpa mig ner med kilona igen senare så fall.

Vet ju dock att förmånga kilon upp och för många kilon sedan innan ökar risken för graviditets diabetes och högt blodtryck vilket kan skada bebben så ska försöka göra allt för att hålla kilona nera så gott jag kan. Men mat ska jag pytsa i mig i alla fall.

Bortsätt från att jag fick i mig varmmat igår var dagen rätt jobbig. Med  sprängade huvudvärk och en mage likt en ballong så försvann all energi och somnade redan vid halv åtta. Vaknade vid 11 på kvällen med ryggont och nackont för soffan var inge vidare skön att sova på. Och natten blev inte bättre med typ 5 toa besök och lite oförmåga att hitta en skön ställning att sova i då magen bara var i vägen. Men kanske lika bra att vänja sig för om några månader kommer de vara så ända fram till bebben kommer =/ Pust....

Kommentarer
Postat av: Julia

Lustigt det där med matvanor under graviditeten. Jag är själv i v 8+3 just nu och mår ganska så illa själv. Varm mat är inget som går ner i magen utan att komma upp igen och min diet har blivit: milda feferonis, saltgurka, körsbärstomater och ibland en fralla med kokt skinka på. Jag förvånas själv över vad jag äter men inget annat verkar gå ner. Ibland har jag vissa dagar då jag faktiskt kan ta sött, chips mackor eller något annat. Men det är inte ofta :)

Aa, toa besöken är rätt roliga^^ Jag väcker min sambo lite grann varje natt för att jag behöver äta någon tomat, kissa eller annat :P



Men magen börjar växa och det börjar bli allt mer spännande och roligt nu :D



Hoppas att du har det fint!

/Från en illamående boråsare till en annan!

2012-02-02 @ 00:47:12
URL: http://juliasconfession.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0