Mycket nu...

Det senaste dagarna har varit rätt hektiska. Både på jobbet men också utanför.

Börjar verkligen bli lite nojig för hur jag ska klara av att jobba i sommar. Kan knappt hålla koll på mig själv. Är jätte rörig och har ingen koll känns de som. Hur ska jag då klara av att ta hand om 8 nio patienter. Huh, aja har några veckor kvar av brevidgången så får hoppas att jag kommer in i det.

Var och gjorde nytt sånt där änning otrevligt cellprov som vi kvinnor bör göra. Finns så mycket underbart med att vara kvinna. Gjorde mitt första i februari som då visade att jag hade cellförändringar som jag på de nya besöket fick reda på var CN3 eller vade de nu heter. Vilket är svåra cellförändringar. Blev lite orolig då jag är rätt orolig i själen. Viste nästan att de skulle vara så då de var angelägna om att jag skulle göra nytt cellprov fast jag är gravid. Vilket fall så betyder detta att jag efter graviditeten kommer behöva göra en kirurgisk konisering där man tar bort en liten bit av livmodertappen vad jag förstår de som. Lite läskigt, men himla tur att denna screerning görs, för den har minskat antalet som drabbas av livmoderhalscancer. Men är ju inte direkt en  trevlig historia att göra de. Ska ju inte kännas så mycket men jag fick ont, höll på och kräkas, men nu är de gjort. I med att de inte åtgärdar de nu så ska jag på nya kontroll i vecka 34 av graviditeten för att se så förändringarna inte blir värre. Usch, men soms sagt bra att de görs.

Trevligaste med den här undersökninge var att jag fick se vår lilla skatt igen. Läkaren tyckte jag skulle få en trevlig avslutning på något som var en jobbig undersökning.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ja men det var ju inte så bra nyheter det där. Bra att de håller dig under uppsikt!

2012-05-24 @ 14:14:42
URL: http://min.bakel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0