ung mamma?

Idag var jag på babycafé på hulta familjecentral. Det var rätt trevligt, även om det inte var jätte många som var sociala och hälsade. kände mig rätt ung bland alla 30 poliser, och det tyckte nog jag såg rätt ung ut också.Har inte direkt sätt mig själv som någon som passar in i kategorin unga mammor. Men vad är det för kategori egentligen?
Känns nästan som att det är en kategori som ses.ner på lite, med mammor som andra tycker är för unga och omogna för att ha barn. Det är kusin sådana.mammor som kämpar med sin roll i serier som teen mom och unga mödrar. När jag pratade med pedagogen på familjecentralen kändes det som det som att den bilden stämde. Även om det nog inte var meningen att få det och låta så.
Ser man på genomsnittet i sverige idag så ses jag nog ändå som en ung mamma. Men räknas nog tyvärr också in i den negativa kategorin för.att jag ser ung ut. Men bryr mig inte,.för ung förälder är inte lika med dum förälder. Så även om jag.själv kanske undermedvetet inte vill identifieras med gruppen unga föräldrar på grund av den negativa bild som.finns så tillhör jag nog statistiskt den gruppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0