Halva praktiken och magen växer

Snart har halva min praktig gått och jag är inne på slutspörten för examen. Nu känns de för de mesta bra och blir mer och mer pepp för varje dag som går att faktiskt gå ut och jobba som sjuksköterska. Känns verkligen som jag är redo atg få jobba själv och kommer klara av att axla de ansvaret. Får hoppas att min magkänsla och insikt stämmer och att även lärare och handledare tror att jag kommer vara redo om fyra veckor. Men känns verkligen som jag är de. Går inte just nu i alla fall i tankar om att tänk om de inte skulle gå vägen, får väl se hur de blir efter mittbedömningen nästa vecka.

Annars växer magen så de knakar och den lille rör på sig allt mer och jag känner en hel del, när den böckar runt där inne. Så himla mysigt. Får blir till och ta lite magbilder i helgen. Har änna inte blivit av än för gubben inte varit i närheten så mycket och har inte så mycket annat socialt umgänge just nu. Har i alla fall flitigt börjat använda mamma byxor nu och de är sååå skönt. Vill aldrig ha vanliga byxor igen, förstår verkligen de som sagt de innan. Nu är de mindre en två veckor kvar också till vi får se den lille igen och ska bli mysigt att inte bara få känna den lille röra sig utan också få se =). Har verkligen kommit in i den mysiga perioden av graviditeten nu ^^

Kommentarer
Postat av: Caroline

Du har liksom din syster en magfotografering och en omgång när bebis är född att hämta ut!

2012-04-05 @ 22:06:39
URL: http://min.bakel.se
Postat av: Fröken Nattfrost

Härligt att praktiken tågar på! :)

Jag måste ta och köpa ett par mammabyxor framöver jag med, än så länge kör jag mest på klänningar och kjolar, och de byxor jag får igen ännu. Köpt ett "Belly Belt" också för att kunna dra ut på tiden och använda mina gamla byxor.

2012-04-06 @ 10:21:37
URL: http://www.nattfrost.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0