När tiden rullar fram.

Jaha då rullar tiden på och ännu en vecka av graviditeten har fligit förbi. Märkte denna veckan att jag inte längre kan stoltsera med 0kg upp. Nu står vågen på plus 2 kg, känns helt okej. Bara se till att inte gå upp för mycket och ända inte behöva hålla igen alldelses. Men denna viktuppgången beror något dess värre på mitt ökade mat sug eller sug efter sötsaker egentligen. Har ätit alldeles för mycket godis de senaste. Tänkte att jag skulle slippa sötsuget i och med att jag i början på graviditeten snarare avskydda godis och mäst ville ha frukt och grönt, men än ska aldrig ropa hej. Nu gäller de att motstå sötsuget för de mesta och kanske unna sig något ibland. Och viktigast av allt komma igång och röra på sig oftare, tror allt sådant kommer bli lättare nör jag flyttar hem igen och börjar få rutiner i vardagen igen. Ska försöka komma igång och cyckla lite på gymmet och så. Det reder sig nog. Det viktigaste är att bebis mår bra, men då förståss är de viktigt att mammi mår bra med.

Annars så är de så att vi har blivit med Bil. Eller har inte hämtat den än men vi ska få låna en Bil på obestämdframtid och som de verkar behöver vi bara stå för bensin och då evetuell parkeringskostad som blir i vårt område. Ska bli rätt skönt, även om  jag hela livet klarat mig utan. Ska dock bara använda den för att typ handla eller kanske någon längre resa då och då. Är ju en del som måste införskaffas och då känns de skönt att kunna ta en tripp för att lunna handla utan att behöva hitta någon annan som har bil och kan köra. Men viktigt blir de att vi inte börjar köra bilen hela tiden, för de tillåter inte ekonomin. Men som sagt bil har vi blivit med. En Etanoldriven Gul Audie tydligen. Inte för att de säger mig något förutom färgen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0