Nu börjar de närma sig...

Om sisådär 4 veckor kommer jag vara färdig sjuksköterska, jag får de inte på prent då. Men jag kommer i alla fall vara de... Eller de känns så i alla fall. Har mitt bedömning för praktiken i morgon och jag de känns ju bra, känns inte som jag har några uppenbara brister och känns som jag utvecklas hela tiden och faktiskt kommer kunna klara av att jobba som syrra här fram över. Men vet ju egentligen inget för ens bedside (praktiska slutprovet) och slutbedömning är gjord, men efter i morgon borde jag få mer på prent att de går bra. Och där får jag också möjlighet och se om de är något som jag ytterligare behöver utveckla. Det känns som att de mästa sitter nu, men fulllärd blir man aldrig och utvecklas gör man hela tiden, men har en stadig grund. Ska strax sätta mig och försöka skatta mig själv på ett trevlig bedömnings instrument inför morgondagens bedömning. Alltid svårt tycker jag, men vet i alla fall med mig att några allarmerade brister finns de inte, men utvecklings potential och saker att jobba på finns de alltid ^^


Annars har praktiken varit bra idag och de rullar på. Har känt bebis en hel del idag också. Känns nästan som än inbilar sig för nu har jag känt bebis flera dagar i rad ett par gånger eller fler under dagarna. Känns tidigt, men de jag känner kan inte vara något annat, inget jag känt tidigare. Så vår lilla knodd är allt en livlig än <3 =)

Kommentarer
Postat av: Fröken Nattfrost

Kan mycket väl vara lilla bebisen! :) Jag tror också jag känt min lilla flera gånger, först fattar jag inte vad det är.. tänker bubblor i magen.. sedan slår det mig.. att tusan... det är ju liten! Väldigt häftig känsla.



Skönt att du snart är klar, vilken seger!

2012-04-12 @ 10:05:00
URL: http://www.nattfrost.se
Postat av: Caroline

Heja bästa du!

2012-04-12 @ 14:18:36
URL: http://min.bakel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0