Snart i mål

Idag har jag äntligen fått gjort de praktiska provet eller Bedsiden som de heter på praktiken. Och jag klarade den galant. Har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Sov dåligt gjorde jag natten innan också, men de gick vägen. För er som inte vet så går bedsiden ut på att du får en helt ny patienten som du ej känner och du ska läsa in dig på patienten och göra de som är runt patienten samtidigt som du har en sköterska som följer dig och bedömmer varje steg du tar :P. Inte lika hemskt som jag trodde faktiskt. Men så ska du bara göra de som du ska göra som ssk sen inget krångel. Nu är de gjort och nu åter står bara 7 dagar av fyra års svett och tårar innan jag kan titilera mig som färdig sjuksköterska och ca en månad tills jag har examensbeviset i min hand och ytterligare en månad eller så innan legitimationen är min. Känns så skönt att vara klar innan den lille kommer.


Är nu inne i vecka 21 och tiden rullar på. Känner att jag inte riktigt hängt med den sista tiden för mycket av mina tanker och min energi har gått åt praktiken. Men snrt ska jag ta mig tid att njuta av graviditeten fullt ut. Ska visserligen jobba men de blir inte riktigt samma sak. Nu är de dags att köpa in gräjer till den lille. Köpa byrå för den lilles kläder, skötbord och sängkläder, skötbädd och annat som man kan vilja ha till den lille. I morgon kommer min lilla syster hit med en fin vagga, liggkorg, bilbarnstol och sitt del till vagnen. Skönt att än har nära som kan bistå med en hel del, då kan man lägga lite mer pengar senare och blir inte så jätte mycket pengar på en gång ^^

Imorgon blir de också Ullared med systrer med familj och mamma. Och sambon ska hämta en diskmaskin som vi har lyckats hitta begagnat för skit och ingen ting. Och kanske kanske blir bilen vi ska få låna hämtad i morgon också ^^

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag har lite bebiskläder som du kan få och så har jag ett påslakan till spjälsäng också. Jag har nog några första leksaker också. Mitt råd är: Köp inte för mycket i förväg, för det är faktiskt ganska roligt att småköpa när personen du bär är här! Dessutom: i sista stund brukar det dyka upp saker att få och låna från omgivningen. Många köper också kläder upp till storlek 62 och ger i present.

2012-04-26 @ 20:00:28
URL: http://min.bakel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0