En hyllning enkom för dig <3

Enkom för dig älskade och saknade gammel mormor Astrid. Du sa alltid det när du stog där och stekte plättar till lunch och ta upp den tioende plätten på hög på tallriken eller la på den tionde skivan med kalvkorv på lillebrors smörgås. Kommer minnas dig för alltid. Hur du alltid har varit den som på något vis lyckats hålla ihop vår familj. Bjudit på söndagsmiddagar när vi var små. Det var veckans höjdpunkt att få komma och vara hos dig. Ett avbrott från allt annat som varit kaos i våra liva. När man kom till dig så fick än bara vara.
 
Fast än kanske inte ville ha den där 10 plätten på högen så gjorde du de enkom för än. Bara för mig eller bara för mina syskon så gjorde du den där plätten eller köpte vårt favorit pålägg eller bara lät oss vara hos dig. Dörren stod alltid öppen och alla de där kilometrarna tog du dig fram och tillbaka till affären för att storhandla för att alltid ha något hemma. Detta är min hyllning enkom för dig. Kommer alltid minnas dig och allt du gjort för vår familj. Undrar hur allt kommer bli när du inte finns mer.
 
Fäller tårar. Fast vi haft dig till låns de senaste åren så ville jag så gärna att du skulle få träffa min lille. Det var så nära och förväntade mig bara att du skulle finnas där. Nu kommer min lilla bara få höra mig berätta om min fantastiska gamelmormor Astrid och alla glada och roliga minnen av dig. Kommer minnas dig som den panter tant du var och hoppas nu du får en frid som du förkänar.
 
Älskade Mormor Astrid detta är en hyllning enkom för dig.
1920-02-06 till 2012-08-12 Må du vila i frid.
Älskad och saknad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0