Min värsta fiende...

Jaha precis när jag trodde att jag och Försäkringskassan var överens och hade slutit lite fred sedan tidigare desputer mellan dem och min kärlek så börjar de krångla igen...
 
Fick ett brev hem i förra veckan där om att mina uppgifter inte räkte för att ge mig f-penning enligt SGI som jag tidigare fått Besked om. Var så lättad tidigare då SGI jag blev beviljad var långt bättre än vad jag väntat mig. Och nu så var de uppgifter jag lämnat helt plötsligt inte nog. Så risken är att de bara kommer ge mig ersättning på lägsta nivå vilket innebär 180 kr om dagen. Inte jätte kul att få de kastat i ansiktet en vecka innan än slutar jobba och några veckor innan den lille tittar ut. Men i med att jag haft anställning på samma ställe i 1 och ett halvt år när mitt vik går ut så borde de inte kunna neka mig pengar enligt mitt SGI. Men mitt förtroende för försäkringkassan är lika med noll efter tidigre dispyter och nu de här. Hade slutit fred med dem. Men nu är de helt klart bland mina värsta fiender igen.
 
Men nekar det mig rätt ersättning ska de överklagas upp till månen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0