Nöden har inget pris



 
Ja så är det faktisakt eller i alla fall nästan inget precis. Börjar bli så innerligt trött på de här med att vara gravid, känna sig som en levande badboll och inte kunna röra mig som jag vill. Så idag köpte jag mig hallonbladste, som vissa säger ska sätta fart på bebisen. (Skratta gärna) men vill verkligen ha ut den lille nu, den är ju ändå färdigbakad i princip och ja mamma vill inte va sån här längre. Så ikväll ska jag börja dricka hallonblads te, om de nu inte hjälper dne lille att komma ut fortare så har det kanke andra goda effekter med sig.
 

Detta står om teet på re-fresh.se
Hallonblad innehåller oxytocin. I kroppen tillverkas oxytocin av hypofysen som ett avslappnande och rogivande ämne. Inom sjuklvården används det bl. a. för att starta förlossningsarbetet. Vid ett avkok blir sällan så påtagliga effekter, som att omgående dra igång en förlossning. Men barnmorskor har i alla tider rekommenderat hallonbladste i graviditetens sista fas, för att förbereda kroppen på födseln och för att allt detta ska fungera stärkt och smidigare. För att den gravida inte ska riskera ett för tidigt förlossningsarbete ska produkten inte tas förrän vecka 35.
 
 
Får la se om jag blivit lurad med för 35 kr förpackningen är det värt att testa. Nöden har inget pris eller i alla fall nästan inget

Kommentarer
Postat av: Caroline

Om inte annat så är det i alla fall ganska gott, både varmt och kallt, så varför inte dricka det! Man får vara desperat.

2012-08-29 @ 20:16:07
URL: http://min.bakel.se
Postat av: Julia

Vart har du köpt det?!! Jag vill också ha :D

Svar: Köpte de på Life på knalleland
Gabriella Bräutigam

2012-08-30 @ 01:29:46
URL: http://juliasconfession.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0