Fler bitar faller på plats

Nu händer de mycket. I tisdags när jag kom hem så hade paprena från försäkringskassan kommit så nu är de inskickade så bra och vänta och se vad min föräldrapenning blir nu. Lite nervös för de där men nu är papprerna i alla fall iväg och jag slipper tänka på de mer. Sedan samma dag så trillade också min Legitimation in så nu är jag äntligen legitimerad sjuksköterska och har en titel. De länns skönt att de också blev klart nu.
 
Jobbet börjar bli tungt på jobbet nu och igår och i tisdags hade jag rejeäla sammandragningar, tror jag. Svårt att veta vad som är vad. Läsa kan man ju men vet ändå inte om de var de Jobbigt var de i alla fall och lite små ont gjorde också. Men de står de på de flästa ställen så därför undrar jag om de var de de var. Mycket jag undrar och känns inte alls som jag har koll. Ibland känner jag mig som en dplig blivande mamma för att jag har så dålig koll. Men vilket fall som helst så håller i alla fall mer och mer bitar falla på plats nu. Känns som jag har lite mer kontroller över allt. På onsdags ska vi också fixa med faderskapsbekräftelse så de också är gjort. Vill fixa allt sånt nu så slipper tänka på sådan sen.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Inte är du dålig för något så feset som att inte ha koll på vad som är vad. Vem kan det?! Det varierar hur mycket man känner av sammandragningar, vissa känner dem inte alls. Jag skulle säga att mina inte direkt gjorde ont men att de kändes lite obekvämt, det kändes som om jag behövde stanna upp lite tills de vek undan. Magen blev stenhård från långt ner i tjejmagen upp på kullen. Det behöver inte alls ha något att göra med att det är för tungt på jobbet eller så. Men det kan ha. Du vet nog själv om du jobbar orimligt tungt och om sammandragningarna kommer när du gjort något fysiskt tungt, eller om de helt enkelt dyker upp lite när som helst. Annars får du bara räkna det som normalt och förväntat för någon som passerat vecka 30.

2012-07-05 @ 18:54:03
URL: http://min.bakel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0