Plötsligt släppte en sten från mina axlar

Ett oros moment sen jag blev gravid var hur de skulle bli ekonomiskt. Hade ingen anning om hur min föräldrapenning skulle bli och i med att vi inte vet hur de ser ut med kärleken och hans CSN till hösten så har jag varit rätt orolig för de där. Så idag släppte en sten från mina axlar då beskedet om föräldrapenningen kom från Försäkringskassan och de blev 587kr/dag som blev resultatet. De innebär att tills kärleken får CSN så får jag om jag tar ut 30dagar/månaden ut 12500 kr uniefär efter skatt. Och de gör att vi i princip inte behöver röra en krona från sparpengarna för de dagliga utgifterna, sen om de behöver köpas saker till den lille så kan de bli någon slant då och då. Jätte skönt för då kan vi lägga pengar på roliga saker för vår lilla familj och stundande evnent =).
 
Får kärleken CSN också så innebär de att vi kommer kunna leva gott om jag bara tar ut 4 dagar i veckan och dagarna kommer ändå räcka längre än vi tänkt från början. Kan inte bli bättre.
 
Utöver de har jobb dagen varit bra. Varit och badat efter jobbet med kärleken och hans kompis som kikade förbi på besök, så har fått använding för min mamma baddräkt som jag köpt och kvällen fortsätter bra. Har precis ätit tacos och druckit brämhultsjucie  är helt proppmätt =)
 
Detta har varit en toppen dag =) Och mitt tidigare agg mot F-kassan är som bortblåst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0