Lägenhet, kanske flytt?!

Idag när jag loggande in på bostader.boras.se för att söka en lägenhet som fanns tillgänglig fick jag en smärre chock. Hade ett erbjudande på en lägenhet? =O va händer där. Och desutom med så var sista dagen att svara idag och skulle visa anställningsbevis idag. Så fick rätt så mycket panik och var i chock. När de rätt upp sig så ringde jag bobutiken och fick förlängd tid att svara så vi vart inte ute yr leken igen.

Sen bar de av till bobutiken för att visa anställningsbevis, när de var gjort sa damen att jag var Godkänd och började prata om att skriva kontrakt om jag ville ha den när jag sätt den. Kopplade nog inte riktigt men enligt kompisen som var mer så tydde de nog på att lägenheten är vår om vi väl svarar ja. Va =O.

Försökte i alla fall få tag på kvinnan som hade lägenheten och fick komma och kolla nu på eftermiddagen. Kändes väl lite vemodigt då både kärleken och jag trivs jätte bra dr vi bor nu, men vi skulle behöva större för den lille och oss. Vart väl inte jätte impade först när vi kom till området, fast å andra sidan grät jag första gången vi kom till området vi bor i nu. Var i alla fall bara framsidan vid parkeringen som såg tråkig och skiten ut. Inne på gården var de grönt precis som vi bor nu med gräsmattor, och lekande barn vilket gav lite mer positiv upplevelse. Lägenheten sen var toppen, stort vardagsrum och lagomstort kök, fräsch badrum och fina tapeter. En tre på 75 kvadratmeter är precis lagom för vår familj. Så blir nog till att tacka ja till lägenheten och då blir de förhoppningsvis flytt i slutet på september början på oktober. Om inte de är så att jag missförstått tanten.

Har inte tackat ja än för känns som sagt vemodigt att lämna vår fina lägenhet med vår underbara balkong, blir faktiskt lite tårögd när jag tänker på de. Dumma hormoner =/. Men ja vi behöver tänka praktiskt också. Kommer dock inet bli jättte kul att flytta med en nyfödd + att lägenheten ligger två trappor upp utan hiss, men de reder sig. Blir nog ett ja ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0