Vecka 29 - inte lika kul

Nu rullar tiden på rätt långsamt igen och de mysiga veckorna med att vara gravid är över. Värk i höfterna är nu en vardag när jobbet är slut. Tar mig oftast igenom hela jobbdagen utan men de tar höften min igen sen. Blää säger jag. Kommer bli tungt att jobba periodvis men ska nog klara detta också. Men vill att den lille ska komma snart för ja är ärlig när jag säger att jag inte tycker att de där med att vara gravid är så himla fantastiskt.

Kan vara mysigt ibland när den lilel rör sig där inne och vist är de rätt häftigt att tänka att de är en liten människa där inne. Mitt eget kött och blod. Men ont i höfter, sömnlösa nätter, kissa minst 3 ggr varje natt och inte kunna somna om, inte kunna hitta en bekväm ställnng att sova i för bebiskul är i vägen är inte riktigt lika mysigt =/.

Men tycker ändå en sak är positivt att trots extra kilona och balongen till mage jag nu har så känner jag mig vacker. Det är faktiskt vacckert att vara gravid, gravida kvinnor i allmänhet är vackra. I alla fall innan de börjar samla alldelesför mycket vätska. Då kommer jag säkert förbanna mina ord och ångra varje sekund de jag nu skrev.

Men annars rullar livet på som de ska och jag har snart klarat av hela min första vecka på jobbet som självständig ssk. Rätt häftigt, trodde inte för ett år sedan att jag skulle vara här nu. Ha en examen, vänta ett kärleksbarn men den jag älskar och ha ett jobb som jag för de mesta tycker om också. Även om stressen ibland inte är lika kul. Livet rullar på nu åt rätt håll och de är mycket kul och spännande som kommer hända de närmsta året för vår lilla familj <3

Kommentarer
Postat av: Fröken Nattfrost

Har du skaffat ett foglossningsbälte? Rekommenderar det annars. Inte bra att gå och nöta på onda fogar, du har trotts allt en bra tid kvar innan bebis är ute och det kan bli värre. Ta hand om dig.

2012-06-17 @ 12:19:14
URL: http://www.nattfrost.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0