Den lille parasiten

När jag läste på familje liv om kvinnor som kallade sina små under för parasiten så blev jag nästan lite upprörd. Sedan när jag var på inskrivningen med barnmorskan och hon frågade hur jag mådde. Och jag sa att jag mådde sådär och att jag inte fick i mig så mycket så sa hon
- De gör inte så mycket, för den lille är som en parasit och tar den näring den behöver ändå.

Blev allt lite upprörd eller irriterad över de dåå också. Men dagar som denna när jag är illamående och inte mycket går ner så är jag glad att de är så. Även om de då resulterar i att den lilla energin jag skulle kunna tillgodo göra mig från dne lilla maten jag äter går till den lille. Vilket gör att jag har uniefär 0 % energi. Orättvist tycker den lilla parasiten kunde dela med sig, men den behöver ju all näring den kan få. Så får väl vara glad att den lille är just som en parasit...

Min lilla parasit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0