Ekonomi är inge kul

Idag på morgonen blev jag super glad när jag deklarerade och insåg att jag skulle få närmare 10000 kr tillbaka på skatten. Jippa tänkte jag som hade räkant med att få betala tillbaka typ samma belopp. Inser mer och mer att de där med skatte uträkning inte riktigt är min gräj...

Så med ett glädje besked så kommer ett besked som fuckar upp får ekonomi totalt till hösten. Det tycks vara så att myndigheter i Sverige vill sätta käppar i hjulet för människor snarare än att hjälpa. Kärleken får inget CSN under våren pga av tidigare misstag. Och de kommer fungera ändå under våren, men grääjen är den att de är inte säkert att de blir csn till hösten heller. Han kan skicka in ny ansökan då och om han sköter skolan så kanske han kan få de. Men de är inte säkert vilket innebär att jag inte kommer kunna vara hemma som jag vill. Utan får kanske jobba istället för att vara hemma med vårt lilla knytte. Och kommer ju inte kunna jobba första månaden, för de sägs att de flästa har rätt ont så kanske får leva väldigt fattigt två månader och så kanske jag behöver jobba sen. Skit säger jag bara. Kärleken tar tag i sitt  liv men lik förbanat så hjälper inte de...


Men som jag sa till min kärlek, att pengar är inte allt och de löser sig. De finns pengar undanlagda för sånt här och så länge som vi tre har varanda så löser sig resten till slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0