En vanlig dag, men ändå en ovanlig sådan

Idag är dagen efter paniken och jag är tillbaka i THN. Har fortfarande lite problem, men efter att jag fick se liten igår så känns allt mycket bättre. Och ja antar att alla jag pratade med igår innan jag for till gyn hade rätt, men hur ska man kunna veta de utan att få se de med egna ögon.

Idag är allt okej bortsätt från en riktigt ettrig huvudverk och lite molverk. Men de symtomen är inte främmande så de gör inget. Men de är ändå läskigt när de händer något som man ändå inte har förväntat sig. Hur vanligt de än är med blödningar tidigt i graviditeten så är de fortfarande läskigt för blod kan också betyda missfall. Men som sagt min skatt mår bra och hjärtat pickade så fint så är ju lugn. Fast kanske inte helt. Blev i alla fall super verkligt igår att de faktiskt är något i mig som växer och samtidigt som de växer en fysisk varelse så växer min kärlek till denna lilla varelse mer och mer för varje dag. Längtar verkligen.

Nu får jag bara sé till att fokusera på min praktik från och med i morgon och se till att jag blir klar sjuksköterska. Så att knyttet kan bli stolt över sin mammi och att jag har något att komma tillbaka till efter att jag varit hemma med den lille i framtiden. Alltid skönt att ha en klar väg att gå och som sjuksköterska får du ju jobb sen också. De är ett yrke i tiden. Och nu mer än någonsin så känns de att mitt val av yrke var helt rätt, de är här jag ska vara. Jag ska bara bli färdig sjuksköterska nu, de finns inget annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0