Möte med Barnmorskan utan kapilärprov...

Jaha då har jag träffat barnmorskan idag. Var där för att ta prover och prata om hur jag mådde. Slapp ta kapillärt prov (överlycklig) när jag sa att jag var livrädd för de så sa Barnmorskan att vi kunde ta de venöst istället. Inte heller jättte trevligt men har änna vant mig vid de nu så de var helt okej. Så de tog alltså Hb, p-glukos och så fick jag lämna urinprov för att se om jag hade äggvita och glukos i urinen.

Hade ett Hb på 125 så de är helt okej, undre gränsen ligger på 110, men BM tyckte i alla fall att jag skulle börja smyga in  lite järntabletter för att slippa behöva äta de varje dag senare. Suck, hoppades slippa de men får helt enklet köpa järntabletter nu, bli bättre på att dricka ordentkligt och hoppas att magen fortsätter att vara min vän för en så länge så är vi vänner. Lite uppblåst och gasig men de kan jag stå ut med. Mitt blodsocker låg på 4.5 så de var bra och hade ingen socker i urinen. Men hade 1+ på protein men de sa hon att de inte var någon fara men ska ta om de i vecka 25 igen i alla fall. Annars var allt okej

Fick papper och föräldrautbildningar, känn så avlägset men ska tydligen vara dags att tänka på de nu. Än del träffar som kanske kan vara bra att gå på, som t.ex. ergonomi med sjukgymnast. Har en del med mig från jobbet och utbildningen men tåls att repiteras nu när jag bär på en liten för att skona ryggen. Annars bokade vi nästa tid med Bm som inte är för ens vecka 25 är ju mer en tio veckor dit. Då ska de göras glukosbelasting och magen har ju börjat växa så den ska mätas och så ska jag vägas m.m.
Innan detta är de ett Rutin ultaljud som jag ska göra i vecka 19, men de närmar sig nu och räknar inte dagarna dit längre. De kommer när de kommer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0