Aldrig nöjd

Jag tycker de är jätte mysigt att vara Gravid nu. Att känna den lille sparka och röra sig där inne i magen. Det ända som jag kanke inte tycker är lika kul med att vara gravid är de ständiga hunger jag känner just nu. Spelar ingen roll om jag precis ätit och blivit alldeles jätte mätt, för tre minuter senare så är jag hungrig igen. Och är jag hungrig så bli jag på dåligt humör. Inte kul alls faktiskt. Det är som att jag får igen för de där fyra första månaderna då jag snarare inte kunde äta något. Himla dumt är det. Hade hållt mig från att gå upp ett ända kilo fram till vecka 20 och nu vet jag inte alls vad jag ligger på men lär vara 4-5 kg plus i alla fall tror jag. Inte bra för med mina tidigare extrakilon är det varken bra för mig eller bebis att gå upp för mycket. Större risk för graviditets komplikationer. Men samtidigt så vil jag inte gå och vara på dåligt humör för jag är hungrig hela tiden.

Svårt att hitta en balans  som gör att jag inte bli smällfet men ändå inte behöve känna mig grinig för att jag känner mig hungrig. Försöker äta saker som mättar men spelar ingen roll vad jag äter. Så mysigt att vara gravid är de men de finns en del nackdelar också =/

Kommentarer
Postat av: Caroline

Känner igen. Du får hitta något du får äta fritt av. Något lite småtråkigt :) Knäckebröd med kanel eller nåt kanske? Morötter i gräddfil? Dricka ljummet vatten? Dippa blomkål i gräddfil? Gurka i gräddfil? Smoothie med hel banan och många bär? Det är bra du tänker på vikten eftersom du kämpat så innan med den. Men du behöver kanske få stilla huvudet med mat du godkänt på förhand?

2012-05-11 @ 20:05:33
URL: http://min.bakel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0