Isn´t it lovely!

Som jag sagt innan är det inte alltid underbart att vara gravid. Idag var de en sådan dag. 25 grader varmt ute och ännu varmare inne på jobbet var de första som idag gjorde att jag inte var jätte nöjd med att vara gravid. Svettades som en gris, arbetskamraterna hävdade  att det inte var så varm, Men seriöst vart ju en himla bastu. Drack nog tre liter vatten under dagen och kände mig ändå uttorkad när jag kom hem.

Sak numer två som gjorde mig lite mindre exalterad över själva graviditeten var jag att jag upptäckte två gigantiska bristningar på magen idag. Inte alls okej, ser ut som två stora ärr. Försöker intala mig själv att de är något fint och att de visar på de fantastiska som jag bär på i min magen. Men just nu käns det inte direkt toppen. Så ikväll har jag frenetiskt smörjt med hudkräm på magen och hoppas de ska varra början till att undvika fler av de där gigantiska bristningarna. Ska försöka införskaffa någon av de där mirakelsalvorna som vissa hävdar fungerar också. Får la se. Men som sagt, försöker övertala mig själv att lära mig älska mina bristningar =/

Annars har den lille rörtsig en hel del som vanligt nu, en livlig krabat där inne. Hoppas de är lugnt tills jag ska sova bara så jag kan få sova lite i alla fall. Vaknar som de är nu två gånger varje natt, en gång runt halv två och en gång exakt 05.05. Den sista tiden tycket jag kunde ändrats tills min klocka ringer, men min blåsa håller inte med. Isn´t it lovely!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0