Jobba!!!?

Det är nu dags att söka graviditetspenning och skicka in moderskapsintyg för att få de. Men nu börjar jag fundera hur jag ska göra. Hade tänkt att jobba till och med 7:e auguati. Men sen pratade jag med chefen igår och då blir jag osäker. Vill ju jobba så länge som möjligt och går kanske och lösa så jag kan jobba ytterligare några veckor men knske gå ner i tid och då isället få arbetsuppgifter ssom inte innebär något fysiskt tungt arbete. Hade ju varit toppen. Men samtidigt säger ju många att det kan vara bra att vara hemma lite innan BF för att förbreda sig och än kan ju bli rätt tung framåt slutet. Är himla kluven hur jag ska göra och gör mig ännu mer stressad när de folk säger att jag borde skickat in papprena igår.

Har verkligen haft nada tid och tänkt på detta innan och nu så slåss allt emot mig på en gång. Kan inte bestämma mig. Gå hem tidigt  gör ju att jag får tid att förbreda mig, men tror också jag kommer bli helt nipprig. Att fortsätta jobba kommer vara mer ekonomiskt och jag får mer erfarenhet i ryggen innan jag går på mammaledighet. Men frågan är då vad jag ska välja? Kan ju alltid sjukskriva mig från den åttonde  om de skulle vara så och ta ut min semester som jag har också om de skulle krisa.


Så inte nog med att massa papper ska fyllas i och skickas in, jag måste också bestämma mig hur jag ska göra typ nu!

Kommentarer
Postat av: Kaisa

Jag gick på graviditetspenning från 2 månader innan BF och troode det skulle vara jättebra men jag tyckte sen att jag fick alldeles för lite pengar och att jag har nog orkat att jobba allafall en månad till. vad gäller papprena så skickade jag in dem i början av juli och jag skulle gå hemma från och med 1 September så tror inte det är någon fara med det, men som du säger så är det en del papper men de måste ju ändå fyllas i för föräldra penningen och gör du det till gravpenningen behöver du inte göra det igen så om det är pga det så kan det ju vara skönt att få gjort nu när du ändå har mer energi för det blir det minde av mot slutet ;)

2012-05-30 @ 20:39:04
URL: http://[email protected]
Postat av: Caroline

Jag tror att man ska vara sysselsatt så länge som möjligt, det är ändå en lång väntan i slutet och lite social samvaro, pengar och en anledning att gå upp på morgonen är stärkande för nästan vem som helst. Jobba så länge du orkar och ha en dialog med chefen! Att minska på fysiska arbetsuppgifter är ju en bra medelväg om du redan nu känner att det är tungt.

2012-05-31 @ 09:44:22
URL: http://min.bakel.se
Postat av: Fröken Nattfrost

Det är väl bara att söka, du MÅSTE ju inte ta ut den om du inte vill ifall du blir beviljad den. Och det kan väl vara skönt att veta att man kan gå tidigare ifall man nu får det beviljat, om det blir jobbigt.

2012-05-31 @ 10:31:38
URL: http://www.nattfrost.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0