Mys och Äckel

Igår var jag på besök på MVC för att träffa min Barnmorska. Det var första gången sedan vecka 16 så var ett tag sedan. Besöket började med att de skulle ta blodsocker värde. Det försökte sticka mig kapillärt menn efter en smärre panik attack fick jag min vilja igenom och de fick ta provet venöst istället. Pinsamt för mig och jobbigt för dem. Tyckte väl säkert jag var världens shopigaste.

Sockret tog jag föresten för besöket innehöll också att jag skulle göra en glukosbelastning. Vilket innebär att det tar ett socker värde, sen får man dricka sockervatten. Usch, trodde jag skulle kräkas flera gånger. Tycker om söta saker men inte att dricka rent socker. Vidrigt var det, blir inte direkt godare när än är svin hungrig efter ha fastat sedan kvällen innan =/. Men sockrert vart i alla fall bra både före och efter vilket var skönt. Men äckligt var de och konstigt mådde jag hela dan. Kände mig små yrslig och allmänt konstig. Ingen trevlig upplevelse.

Vad som var mysigt med besöket var att jag fick lyssna på den lilles hjärta. 152slag/minuten slog den lilles hjärta. Äskade skatt, innan har jag bara fått se den lille, nu fick jag också höra den lilles hjärta. Häftigt! Magen mättes och SF måttet var 25 så de var godkänt. Nästa besök blir vecka 29, så blir allt lite  tätare nu =)

Idag är de desutom med 100 dagar kvar till BF

Kommentarer
Postat av: Kaisa

Jag fick också göra glukosbelastning när jag var gravid, usch! Andra gången gick jag ut och spydde efter de kollat sockret ;/ Hoppas allt är bra med dig och den lilla ;) Kram

2012-05-30 @ 20:30:56
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0