Nerverna utan på kroppen

Idag är de dags att gå tillbaka tiill jobbet, men nu är de sjuksköterska som de ska jobbas som. Har inte känt mig nästan något nervös alls. Men nu när de bara är några timmar kvar tills de är dags att bege sig till jobbet så sitter nerverna utan på kroppen. Har haft en bra praktik och känt mig säker där, men nu kommer tempot bli betydligt högre och de gör mig nervös. Tänk om jag inte fixar de?! Har ju en månad där jag får chansen att gå brevid och lära mig men ändå. Blir rätt nervös för jag vet hur slitigt de varit till och från för sköterskerna på jobbet och nu ska jag vara en av dem =/.

Sen blir jag lite orolig också över hur mycket jag kommer orka. Är rätt fysiskt tungt och kanske kommer min kropp få en chock i sommar och nu när jag börjar. Har knappt ansträngt mig fysiskt något alls fram till nu. Och vet hur jag kände mig i kroppen igår efter att ha gräjat hela dagen. Hoppas verkligen jag kommer klara detta. Villa hinna jobba så jag kan få lite erfarenhet. Men måste tänka på liten i magen och kännna mina begränsningar också. Får la se hur de går. Nu är de bara och samla sig och tänka:

Jag kan jobba som sjuksköterska och jag är inte rädd!

Kommentarer
Postat av: Alex

Heja dig!!

2012-05-15 @ 17:46:24
Postat av: Fröken Nattfrost

Klart du kan det, du har en gedigen utbildning i ryggsäcken... på'rom bara!

2012-05-16 @ 08:24:10
URL: http://www.nattfrost.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0