Paserar mållinjen imorgon

Imorgon paserar jag äntligen mållinjen för fyra års slit. Imorgon är de examensdags och jag ska få mitt examensbevis och hämta ut min sskbrosch =). Ska bli få skönt på dessa slitsamma och utröttande studie år. Nu kan äntligen fokus läggas på jobba och att inom en snar framtid ta hand om vår lilla bebis =).

Mycket har hänt de senaste året. För ett årsedan imorgon så tog vi vårt pick och pack och flyttade till nya stad. Staden var borås. Viste egentligen inte vad denna flytt skulle ta oss men den har tagit mig och kärleken långt. Så långt som en examen och kärlekens start på en utbildning som kommer passa honom galant.

En vecka efter flyttenbörjade på mitt nya jobb som skulle komma att bli min väg tillbaka till lusten att bli sköterska. Första dagen var jag livrädd och övervägde starkt att inte gå dit. Men så glad jag är att jag gjorde de. Har mitt jobb att tacka för att jag nu äntligen i mål och mina underbara kollegor. Givetvis så är mina nära och kära också en del av de, men jobbet och kollegorna har jätt mig kunskap och uppmuntrande ord i arbetet jag utfört som lyft mig väldigt mycket. Nu ska jag få slita på brevid mina underbara kollegor i en ny yrkesroll som jafg ser fram emot enormt mycket. Kommer bli slitit men me bra kollegor och ett utmanande jobb så kommer lusten hållas uppe.

Sen blir de inte jätte långtid på avdelningen innan den lille kommer vilket är tråkigt för hade velat jobba lite till med kollegorna och min nya yrkesroll. Men vi ska få en liten skatt som jag ska ge all min tid och kärlek ett tag. Men ingen kan ta ifrån mig att Imorgon är jag på papper färdig Sjuksköterska och hoppas att jag om ett år åter igen är tillbaka hos mina underbara kollegor.


Kommentarer
Postat av: Caroline

HURRAAAAA!

2012-05-31 @ 21:27:01
URL: http://min.bakel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0