Kan än kanske bli en Bullmamma?

Blir till att baka idag istället. Orken tröt igår så sattsar på stort idag. Första sattsen med tekakor är på jäsning så ska det förhoppningsvis bli två satser med olika sortes bullar också. Är verkligen på G idag kanske bli en sån där änninga bullmamma av mig i alla fall. Har inte haft energi att baka innan, men nu fick jag världens ryck.
 
Ska försöka få mina tekakor som min gammelmormor Astrid gjorde dem, har försökt innan men inte lyckas. Får väl se om de bli bättre lycka  denna gången. Sen blir det bullar med mandelmassa och glasyr på som Astrid alltid gjorde. Hoppas på succé.
 
Dagen idag känns inte lika långsam nu när jag är igång. Får gärna komma bebis idag, men efter mammi bakat klart. Har fått tummen ur och fixat skruvar till spjälsängen idag också, gratis blev det. Då en av våra nedmonterade möbler från IKEA hade skruvar i perfekt storlek. Praktiskt är det. Blir nog att bädda sängen också. Kan inte med och skruva ner den nu heller när den är ihop monterad. Har för övrigt inte så mycket känninger idag heller, fast fick något form av blodsocker fall innan, läskigt var det. Blev skakig och kallsvettig och kände mig svag i kroppen inte kul, hade hellre fått verkar men men.
 
Bilder på mina (förhoppningsvis) fina bakverk kommer när det är klart. Kan knappt vänta.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: filippa

boa boa hela dan! laga mat istället! och frys in i massor så slipper du tänka på det efter förlossningen när alla bara vill gosa med pluttis.. :D Vi längtar efter henne (ja jag är övertygad) nu!

2012-09-11 @ 17:37:41
URL: http://min.-lilla-siri.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0