Något nytt

Att sitta stilla, att vara hemma och inte gör så mycket är något helt nytt för mig. Har viserligen lille Albin att ta hand om men kanske hemskt att säga men börjar redan bli lite smått rastlös. Älskar att umgås med min son det gör jag, men jag är en aktiv person som inte tycker om att vara "sysslolös" och faktum med att även om lillen är vaken ibland så består det mesta kring honom av att mata, byta blöja och se till så han får sova, blir lite gull också de stunder han är vaken.
 
Än så länge klättrar jag inte på väggarna, finner mig i att sitta hemma, just nu är det lite skönt. För behöver skapa oss rutiner här hemma, och lära oss hur vår lille fungerar. Rätt spännande för ena dagen tror än att än vet hur han fungerar och sedan så byter han mönster eller kanske justerar lite. Hade velat ha en manual så än viste exakt hur lille fungerar. Men det kommer, så dagarna nu handlar om att skapa rutiner och få klämm på det här med att vara föräldrar.
 
Som tur var är pappi hemma fortfarande också och kommer vara det mer eller mindre på heltid tills början på november då hans lärare har varit super snäll och kommer göra om alla examinerande moment så han kan göra dem hem ifrån. Skönt tycker jag för vist att jag ska vara mamma ledig så känns det läskigt det där med att vara ensam med Albin, skönt att ha någon som hjälper till. Men så fort jag känner att jag fått kläm på allt så kommer det säkert kännas bättre...

Kommentarer
Postat av: Filippa

Pappi? Plagiat! ;)

2012-09-26 @ 17:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0