Vattnet har gått

Då var det bekräftat då. Vattnet har gått, eller ja för den som vill veta fortsätter det att gå hela tiden typ. Inte så hett att kännas som än pinkar på sig gånger flera.
 
Nu har vi i alla fall varit på förlossningen för kontroll av den lille. Tagit en temp på mig, blodtryck och en CTG kurva som visar att den lille mådde bra, men ja som jag vise hade jag inga verkar. Lite sammandragninar känner jag men inget mer. Gången är nu denna att vi ska tillbaka till förslossningen imorgon för nya kontroll och om inget då hänt så blir et ytterligare en kontroll på lördag samma procedur som idag. Och om lill skiten fortfarnde inte tittat ut på söndag blir det igångsättning då.
 
Nu hoppas vi på att slippa vänta tre dygn till, men vi vet i alla fall att när det tre dygnen gått har vi antagligen en liten hos oss snart. Spännande är det men nu börjar räddslan för vad som komma skall smyga sig på igen. Men vet också att de kommer vara så värt det i slut ändan =)

Kommentarer
Postat av: Julia

Hoppas att värkarna börjar snart! Håller tummarna för dig (er)!

2012-09-13 @ 19:31:10
URL: http://juliasconfession.wordpress.com
Postat av: Caroline

Gör nu inte som jag gjorde första gången min förlossning startade (med yttepyttevärkar): gå och lägg dig och sov på vanliga tider! Jag fick för mig att det var så spännande att jag inte gick och la mig eller alls försökte sova med de där värkarna jag fick. Det kändes efter två vakna nätter kan jag lova...

2012-09-13 @ 21:40:34
URL: http://min.bakel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0