Avvänjning

Så bestämde vi oss för ett par dagarsedan att Albin skulle få sluta med nappen. Bättre ju än sedan när kampen skulle bli större än vad cåvi räknade med att den blev nu. Så igår körde vi första napp fria dag och natt. Och hade som sagt räknat med en kamp och att de skulle bli rätt jobbigt, men dagen gick väldigt smärtfritt, var lite grinig igår men det gick. Och natten gick ofärskämt bra, han brukar alltid få välling och sen få nappen efter de för annars brukar han gallskrika, men han bara somnade :O. När jag gick till jobbet för natten tänkee jag att jag var glad att jag i te skulle vara hemma på natten ;). Men inte ett knyst gjorde han ifrån sig. Man ska inte roppa hej, men än så länge med två nattningar till ända så ser de lovande ut. Fast måste erkänna att jag tyckte de kändes lite jobbigt, för de känns som han blir ännu större när nappen försvinner. Bebisar har ju napp och nu har vi plockat bort den. Men som sagt inte roppa hej än.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Bra jobbat! Tycker det är jättebra med ingen napp eller regler för napp när de är 1+. Många har den ju hela tiden, även när de nöjt leker. Och så pratar de med den så man inte förstår vad de säger. K hade napp till han var 3 år, men de sista åren bara i bilen, framför TV:n eller när han skulle sova. De andra två har inte haft napp, inte velat.

2013-10-27 @ 08:29:27
URL: http://min.bakel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0