Ett steg tillbaka

Efter en av dagens meddelanden på min telefon som lite granna fick mig att ramla av stolen så insåg jag vilket tillbaka hopp vi gjort med all modern teknik. Innan sköttels all kommunikation via att prata med varandra. Konflikter togs face to face och var man trött på någon så tog man de allt som oftast direkt eller inte alls. Man avslutade i alla fall inte något via sms eller sociala medier. Första gången jag råkade ut för detta var i sexan på grundskolan. En kille gjorde slut via sms, mognads nivån på det är ju inte direkt hög. Och samma sak hände mig idag. Så lätt att göra via sms, mail eller annat utan en förklaring. Innan kunde man inte komma undan lika lätt. När du har någon framför dig kan man fegt inte bara gå utan förklarinh, inte lika lätt i alla fall. Så idag när jag fick det där sms blev de så uppenbart igen vilket stort steg bakåt vi tagit med all modern teknik. Både arg och frustrerad sitter jag här nu och skiver medans jag skakar lite smått. Utan någon förklaring till de som just hänt. Helt utan vetskap av vad som orsakat de har andr parten nu kommit undan. Hade de varit så förr, kanske men tror inte de. // frustrerad tjej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0