Ljusa minnen...

De finns personer i mitt liv som ibland kommer tillbaka i mina tankar som har fyllt mitt liv med ljusa minnen. Så ljusa minnen att även de svåra stunderna fick en strimma ljus. Vissa av dem människorna minns jag med sådan glädje att mina ögon tåras. De är dem människora som hjälpte mig hitta mig själv och på ett sätt gjort mig till den jag är idag. Är tacksam för att de har funnits så fantastiska människor i mitt liv, men de är också med viss sorg man påminns som att dessa människor också försvunnit ur ens liv på olika sätt. Längtar tillbaka efter känslorna de kunde frambringa i än och hur man med deras hjälp även kunde få fram leenden genom tårfylda ögon. Det gjorde de svåra stunderna lite lättare. Önskar att alla de där speciella människorna alltid kunde finnas vid min sida, men man växer upp och saker förändras, men minnena och tacksamheten gent emot dem finns alltid kvar där och minns tiderna med dem med glädje. Några av de största glädjespridarna och stöttepelarna i mitt liv träffade jag under mina år i Kyrkans ungdomsarbete och vet inte varför jag just denna natt längtar så tillbaka till dem åren. För de var inga lätta år, men ändå var det de. För då fast de var så svårt så gjorde de där människorna även de svåra stunderna lite ljusa. Saknar och längtar tillbaka. Och är tacksam för att de har format mig till den jag är idag. Ljusa minnen fyller mitt sinne <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0